Тартиби баррасии мақолаҳое, ки ба маҷаллаи илмӣ-иттилоотии "Ҳаети Ҳуқуқӣ" пешниҳод карда мешаванд

1. Дар маҷаллаи "Ҳаети Ҳуқуқӣ" мақолаҳое чоп мешаванд, ки натиҷаи таҳқиқоти илмӣ оид ба илмҳои ҳуқуқшиносӣ мебошанд.
2. Мақолаҳо бо тавсияи яке аз аъзои редкол-легия тибқи қоидаҳои мазкур ба чоп қабул карда мешаванд.
3. Ҳаҷми мақола набояд аз як п.л. (то 16 станица)-и матни компютерӣ зиед бошад, аз ҷумла дар ин ҳаҷм расмҳо, ҷадвалҳо, графикҳо, матни аннотация ва калимаҳои калидӣ. Ҳаҷми эзоҳ на бештар аз 0,5 саҳифа аст. Се расмро дар як саҳифа ҳисоб мекунанд.
4. Ба мақола аз ташкилотҳо (барои муаллифони беруна), тафсири бахши дахлдор, аннотацияҳо ва калимаҳои калидӣ (бо забонҳои тоҷикӣ, русӣ ва англисӣ) дар ду нусха, бо нишон додани номи мақола, сарлавҳаҳо ва насаби муаллиф (муаллифон) ҳамроҳ карда мешаванд.
5. Мақолаҳо дар як нусха дар вариантҳои матнӣ ва электронӣ қабул карда мешаванд. Мақола бояд дар компютер чоп карда шавад аз як тарафи ли сад дар фосилаи 1,5 (ним). Дар тарафи чапи матн бояд майдонҳо гузошта шаванд (4 см.). Саҳифаҳо бояд рақамгузорӣ карда шаванд.
6. Дар охири мақола пас аз матн ва аннотация рӯйхати ли-тератураи истифодашуда дода мешавад, дар тарафи чап номи муассисае, ки мақоларо пешниҳод мекунад, маълумот дар бораи муаллиф (муаллифон), инчунин телефон ва имзо нишон дода мешавад.
7. Ҳангоми тартиб додани рӯйхати адабиети истифодашуда бояд нишон дода шавад:
а) барои китобҳо насаб ва сарлавҳаҳои муаллиф( муаллифон), номи пурра, ҷои нашр, нашриет, соли нашр, рақами ҷилд, саҳифа;
б) барои мақолаҳо ва маҷмӯаҳои маҷалла насаб ва сарлавҳаҳои муаллиф (авто ‒ ата), номи мақола, номи маҷалла е маҷмӯа, соли нашр, рақам ва саҳифаи ницу (барои маҷмӯа). Ҳангоми такроран ба адабиет истинод кардан, кӯтоҳкунии умумӣ иҷозат дода мешавад.
8. Ба ҷадвалҳои дар матн мавҷудбуда бояд дубликатҳо чоп карда шаванд ва ба мақола бо нишон додани саҳифае, ки ҷадвал ба он дахл дорад, гузошта шаванд.
9. Дар сурати баргаштани мақола ба муаллиф (муаллифон) барои ислоҳи ҷиддӣ е таҳрири ниҳоии он, муаллиф бояд ҳамаи ислоҳоти заруриро ба варианти ниҳоии дастнавис ворид кунад ва матни ис-правленный, инчунин варианти электронии якхелаи онро дар якҷоягӣ бо варианти аввалини дастнавис ба таҳрир баргардонад.
10. Таҳририя ҳуқуқи кам кардани дастхатҳо ва тағир додани дастхатҳоро дорад.
11. Барои нашри дастнависҳои баъдидипломӣ хироҷ ситонида намешавад.
12. Моддаҳое, ки ба ин қоидаҳо мувофиқат намекунанд, қабул карда намешаванд.
13. Мақолаҳое, ки ба таҳририя ворид мешаванд, аз экспертизаи пешакӣ мегузаранд (аз ҷониби аъзои ҳайати таҳририя мутахассисони соҳаи дахлдори илм гузаронида мешаванд) ва бо тартиби муқарраршуда қабул карда мешаванд. Талабот ба тарроҳии мақолаҳои г-гинал дар "Қоидаҳо барои муаллифон" оварда шудааст, ки дар ҳар як но-мери маҷалла нашр карда мешаванд. Агар дастнавис қабул карда шавад, таҳририя ба муаллиф дар бораи мундариҷа ва тарҳи мақола шарҳ медиҳад, ки бояд пеш аз интиқоли матн ба тафсир бартараф карда шаванд. Сипас мақолаҳо ҳатман аз ҷониби аъзои ҳайати таҳририяти маҷалла е коршиносони ихтисоси дахлдор (номзадҳо ва докторҳои илм) баррасӣ карда мешаванд.
14. Тафсир бояд рӯйхати асосноки сифатҳои мақоларо дар бар гирад, аз ҷумла навгониҳои илмии масъала, аҳамияти он, арзиши фактологӣ ва таърихӣ-рикӣ, дақиқии иқтибос, услуби баен, истифодаи сарчашмаҳои ҳамзамонӣ, инчунин номгӯи ангезаи камбудиҳои он. Дар хулоса, арзебии умумии мақола ва тавсияҳо барои ҳайати таҳририя дода мешавад, ки мақоларо шод кунанд, онро пас аз такмил нашр кунанд, ба мутахассиси мавзӯи муайян тафсири иловагӣ фиристанд е рад кунанд. Ҳаҷми дубора сензура на камтар аз як саҳифаи матн аст.
15. Мақолае, ки барои нашр қабул шудааст, аммо ба такмил ниез дорад, ба муаллифон бо шарҳҳои рецензент ва муҳаррир равона карда шудааст. Муаллифон бояд ҳамаи ислоҳоти заруриро ба варианти ниҳоии дастнавис ворид кунанд ва матни ислоҳшударо ба муҳаррир баргардонанд, инчунин варианти электронии якхелаи он дар якҷоягӣ бо варианти аввалини дастнавис. Пас аз такмил, мақола дубора тафтиш карда мешавад ва ҳайати таҳририя қарор қабул мекунад, ки онро нашр кунад.
16. Мақола дар сурати мавҷуд будани тафсири мусбат ва дар сурати дастгирии он аз ҷониби аъзои ҳайати таҳририя ба нашр қабул карда мешавад. Тартиб ва навбати нашри мақола вобаста ба санаи ба охир расидани он-варианти бадан муайян карда мешавад. Таҳрири дастнавис махфӣ сурат мегирад. Ифшои тафсилоти махфии баррасии дастнавис ҳуқуқи муаллифро вайрон мекунад. Ба баррасиҳо иҷозат дода намешавад, ки нусхаҳои мақолаҳоро барои эҳтиеҷоти худ сабт кунанд. Таҳлилгарон ва аъзои ҳайати таҳририя ҳуқуқ надоранд, ки маълумоти дар дастхат мавҷудбударо то нашри он ба манфиати худ истифода баранд.
17. Муаллифон ба таҳририя ҳуқуқи истисноии истифодаи асарро бо роҳҳои зерин медиҳанд: такрори мақола; паҳн кардани нусхаҳои мақола бо ҳар роҳе.
18. Таҳририяти маҷалла ба муаллифони маводҳои пешниҳодшудаи тафсирҳои муштарак бо хулосаи мусбат, шарҳҳо ва зарурати такмил додани мақола е радди ангезадор фиристода мешавад.
19. Таҳлилҳо дар таҳририяти маҷалла дар давоми 5 сол нигоҳ дошта мешаванд.
20. Таҳририяти маҷалла нусхаҳои тафсирҳоро ба Вазорати илм ва таҳсилоти олии Федератсияи Русия ҳангоми ворид шудан ба таҳририяти нашрияи дархости дахлдор мефиристад.